Қазақстанда және жаһандық деңгейде инклюзивті білім берудегі логопедтер мен дефектологтардың қазіргі рөлі мен ерекшеліктері барлық балаларға қолайлы білім беру ортасын құру үшін маңызды.
Инклюзивті білім берудегі логопедтің рөлі:
- Дамуында әртүрлі ауытқулары бар балалардың сөйлеу тілінің бұзылуы мен кешігуін бағалау және диагностикалау.
- Әрбір баланың қажеттіліктерін ескеретін жеке білім беру бағдарламаларын әзірлеу және жүзеге асыру.
- Баламен сөйлеуді, сондай-ақ грамматикалық және фонетикалық дағдыларды дамытуға және жетілдіруге бағытталған түзету жұмыстары.
- Ата-аналармен және мұғалімдермен баланың сөйлеуін дамыту мәселелері бойынша жұмыс істеу және оларға қолдау көрсету және кеңес беру.
- Маңызды инклюзивті оқытуды қамтамасыз ету үшін психологтар, мұғалімдер және арнайы педагогтар сияқты басқа мамандармен ынтымақтастықта болу.
Инклюзивті білім берудегі дефектологтың рөлі:
- Психикалық дамуы тежелген, сөйлеу қабілеті бұзылған, есту қабілеті бұзылған және басқа да ерекше қажеттіліктері бар балалардың дамуындағы ауытқуларды бағалау және диагностикалау.
- Әрбір баланың ерекше жағдайларын ескере отырып, оның қажеттіліктеріне бейімделген жеке білім беру бағдарламаларын жасау.
- Баланы оқу процесіне тиімді қолдау мен қосуды қамтамасыз ету үшін мұғалімдермен және ата-аналармен кеңесіп, бірлесіп жұмыс жасау.
- Дамуында кемістігі бар балаларға компенсаторлық дағдылар мен әдістерді дамыту бойынша жұмыс.
- Ерекше қажеттіліктері бар балаларға жан-жақты қолдау көрсету үшін психологтар, логопедтер және арнайы педагогтар сияқты басқа мамандармен бірлесіп жұмыс жасау.